torsdag 19 januari 2012

vackert, magiskt och kraftfullt...





... och alldeles underbart.

Det händer inte så ofta att man blir kär på riktigt. Sådär så att det liksom suger till i hela magen. Orden räcker inte riktigt till och man kan inte få nog.
GhaA!!!

Så känner jag för norska smyckesdesignern Bjørg Nordli-Mathisens vackra smycken.
Dom får mej att känna ett riktigt habegär. Om jag bara hade råd...

Mitt första möte med BJÖRG var för kanske 5 år sedan då jag besökte Formex som är en inköpsmässa i Stockholm.
Jag var där för att träffa en del av mina leverantörer och beställa nytt till butiken.
Under min sista dag då jag var klar och väntade på att mitt resesällskap ( flickorna i grannbutiken) skulle bli klara strövade jag omkring utan mål och snubblade nästan över det lilla, lilla bordet med de mest fantastiska små juveler.
Jag fullständigt tappade tid och rum och höll således på att missa både taxi och tåg tillbaka till Lund.

Det är inte ofta, eller det har nog aldrig hänt att jag köpt lite dyrare, riktiga smycken varken före eller efter det. Brukar mest bli krimskrams.
I vilket fall som helst så "bondade" vi, jag och säljaren och jag fick lov att köpa några smycken till mej själv på plats.
Vilken grej, fick pinna bort till bankomaten och med mej hem i fickan hade jag två ringar och 3 halsband.
Inget jag ångar. Jag älskar dem alla men allra mest ringarna.
Ett tag tänkte jag köpa in dem till butiken men det blev aldrig så. Vilket nog va tur för jag hade nog inte kunnat behärska mej. Jag hade handlat med hjärtat och inte med huvudet vilket är helt fel taktik när man ska göra stora inköp... iallafall när det är lite dyrare sådana.


http://www.bjorgjewellery.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar