torsdag 26 januari 2012

sunkrummet





Nu jäklar ska jag ta tag i rummet som gud glömde.

Fönstret måste bytas och innan det är gjort är det ingen större idé att ta tag i väggarna så nog kommer det att se sådär överjävligt ut ett tag till.
Men eftersom jag nästan inte står ut med allt det fula så tar jag nu iallafall tag i taket.
Bjälken ska skrapas ren från tapetrester, tidningspapper (!!) och spackel å därefter slipas lite lätt.

Bjälken och taket, det vill säga dom hyvlade plankorna som fanns under masoniten ska sedan vitlaseras.
Precis som vi har det i resten av huset.



varför i hela friden tapetserar man en bjälke? snyggt eller har det någon funktion??


Nu händer det äntligen nåt!

4 kommentarer:

  1. Hej! Kan man urskilja hur gamla tidninssidorna är? Jättespännande tycker jag. Läs av historien! Det fanns nog en anledning till förfaringssättet. Mam

    SvaraRadera
  2. Försökte läsa vad det står men det går inte. Pappret sitter under spacklet och när jag skrapar bort detta skaver jag bort tidningspappret med.
    Hade varit kul att hitta ett datum...

    SvaraRadera
  3. Herregud Ebba va får du din energi ifrån?? När skall du hem o inreda hos oss? ;)
    Bea

    SvaraRadera
  4. Ni har ju så fint hemma så det behöver jag vällan inte...
    Annars kommer jag när jag är klar här hemma. Ska bara göra färdigt taket, Alfreds rum, slipa vardagsrums golvet å måla det, tapetsera i kaminrummet, bygga om gästrummet till skafferi och göra om skafferiet till gästrum.... ja du hör ju själv, det kan ju dröja om du har otur ;o)

    SvaraRadera