måndag 21 november 2011

NU JÄKLAR!

En glad Nisse


Förra helgen, då jag och Alfred var i Göteborg kom vår kära vän Nisse med lånad traktor för att plöja upp vår nya odlingsyta.
Äntligen kan vi börja odla i stor skala.
Grannbonden har avsatt en liten bit av hans mark precis intill vårat som vi får låna på obestämd tid.
Hur grymt är inte det?
Till våren får vi ordna med någon form av bevattningsannordning för att vi ska få till det riktigt bra.
Men vad vi ska odla har jag inte bestämt ännu, kanske blir det att smälla upp ett bågväxthus på en del av ytan. Vi kommer iallafall ännu närmare våra självförsörjardrömmar.
På tur står en jordkällare så vi kan förvara allt som vi inte kan äta upp med en gång. Det är såklart nästan ett måste för att det ska vara någon ide att odla för självförsörjning.
Närmast på tur står iallafall att beställa frökataloger. Runåbergs är ju självskrivet men det blir nog från fler företag.
 Man får passa på att handla nu och sponsra dom små iom. dom nya avgifterna...kolla in detta inlägget: http://ebbapalandet.blogspot.com/2011/11/nu-blir-jag-forbannad.html

Det känns så skönt att detta har blivit gjort det var bara lite synd att jag inte var hemma så jag kunde se hur det gick till. Hade gärna provkört lite :O)
Mattias tog som tur var lite bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar