torsdag 10 november 2011

förvirrad



Tiden springer iväg, det är redan den 10 November och snart är det första advent!
Julen närmar sig med stormsteg och det är inte utan att jag längtar lite. Jag älskar verkligen julen med adventsljusstakar  som lyser upp i mörkret, det luktar gott av bak i huset och sen kommer äntligen granen in och det doftar ännu godare.

I år längtar jag extra mycket eftersom vi har bestämt oss för att fira här hemma på landet.
Jag köper gran varje år- utan gran ingen jul men eftersom vi aldrig firar hemma hinner jag inte njuta av den då den saknar barr när man kommer hem igen.
I år är jag ju mammaledig dessutom så nu ska det pyntas och bullas upp i stämning riktigt ordentligt.
Första fixet blir entren som ska städas, pyntas med gran och en trasmatta, lite lyktor och belysning.
detta ska jag göra nästa helg då jag kommit hem från Onsala.

I dag har vi haft ett fantastiskt höstväder med sol och 15 grader varmt. Inte illa för att vara en bra bit in i November.
Det är ju inte heller utan att man blir lite förvirrad när Tusenskönorna tittar upp i gräsmattan igen.
Konstigt! Men fint...



Stina passar på att lapa sol
Igår gjorde jag ett besök hos våra kära vänner och nya grannar Linda, Nisse och Zäta.
Dom har fått låna en traktor av en granne och plöjt upp en del av trädgården för att kunna odla och det ser riktigt bra ut.
Vi har ju fått låna en bit land av vår närmsta granne Roland för att odla på och nu kanske vi kan få den plöjd med... vi får ringa och fråga om lov att låna traktorn...

Fina Linda och sötaste lilla Zäta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar