onsdag 2 november 2011

Kampen fortsätter



Mest för min egen skull tänkte jag att jag skulle redogöra för hur mycket vikt jag tappar varje vecka.
Som det ser ut nu så väger jag mig dagligen. För mej känns det bra att göra detta då jag vet att jag pendlar ganska duktigt under veckan och bestämmer jag en viss dag för vägning blir det ledsamt om jag just denna dag väger lite mer än övriga.
Istället blir det alltså att ställa sig på vågen varje morgon då jag vaknar och sedan summerar jag i slutet på varje vecka hur mycket jag tappat... eller gått upp för den delen.
Jag har nu hållt mej till strikt LCHF eller Atkins fas 1 i 5 veckor och jag har hittills trillat dit vid 2 tillfällen. Vid ena tillfället hade jag nog fått i mej något som var sötat med socker ( gissar att det var påläggs skinkan) och jag fick jordens craving efter kolhydrater.
Den ugnsbakade potatisen till middagen kunde därmed inte motstås + 2 skivor surdegsbröd (ghaaa va gott) och sen snodde jag några chips av mannen.

Aj aj aj, detta resulterade i ett + på 1,9 kg och det tog 1 och en halv vecka att tappa detta.
Nåja... det har ju faktiskt gått rätt så bra med och för det mesta håller sig blodsockret på en jämn nivå och jag känner mej inte särskilt sugen på något.

Ok, nedan kommer mitt vikttapp under oktober vecka för vecka.
Hedanefter kommer jag att rapportera varje vecka. Jag hoppas att detta kommer att sporra och ge mej motivation att följa den linje som jag valt och som jag vet funkar i längden.

Vecka
40 -2,5kg
41 -0,7kg
42 -1,4kg
43 -0,9kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar