fredag 30 december 2011

renskinn å termos





Om man önskar sej lite för mycket i julklapp kan man ju köpa nått själv...
en termos och ett renskinn tex :O)

Jag har länge velat ha ett renskinn men de jag hittat har antingen varit för dyra eller inte tillräckligt fina men nu har jag faktiskt hittat ett som uppfyller bådadera.
Fast det visste jag inte innan utan det var en ren (haha) chansning.
Googlade sent i höstas på renskinn och hittade företaget GEALTAN.
"Samiska renskinn av bästa kvalitet" fick mej på fall och jag slog helt enkelt till.
Idag hämtade jag dom ( mamma ville ha ett med) i Ystad på bussterminalen (bussgods) och när jag kom hem och fick packat upp blev jag sannerligen inte besviken.
Superfina Stora Tjurrenskinn. Tjockt, varmt och mjukt.
När Mattias fick syn på det ville han genast beställa ett eget.

Sova på en renfäll vid en lägereld håller en garanterat varm... nu hade jag iofs. tänkt att ha mitt på golvet inne och inte framför någon lägereld ;O)

Några dagar före jul surfade jag in på frapp.se och hittade en Stelton-termos på REA.
Eftersom jag länge saknat en termos så slog jag till. Att det bara var den rosa som var till specialpris gjorde ju inte så mycket. Den passar helt klart in här.
299;- var ju ett fynd då den normalt kostar närmare 600 kr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar