fredag 9 december 2011

götapetter

Nu känns det som det händer sådär mycket igen! Roligt men lite stressande...
Om ca en timme ska jag hämta min underbara vän Anna som kommit från Båstad för att hälsa på mej.
Så himla roligt att träffas igen.
Vi lärde känna varandra på Trädgårdsmästarutbildningen men har inte träffats sen jag tog sommarlov och sedan blev mammaledig.
Ett kärt åretseende alltså!
Till middagen ska jag laga mammas goda och mustiga kantarellgryta med blomkålsris och sallad. Mumma.
Recept kommer.
På söndag ska vi hälsa på Ebba, Peter, Lukas och deras nyaste lilla plutt Leona som föddes för ett par veckor sen.

Hemma håller jag på med 1000 projekt samtidigt. Kökssoffan är ju klar, likaså hissgardinen och igår även stolsitsarna på mormors gamla stolar. Köket är riktigt fint nu.
Igår började jag även klä om en fåtölj i samma tyg, men den är inte riktigt klar och jag får fortsätta efter helgen.


Elsa blev väldigt nöjd med resultatet och invigde genast stolen :O)

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev! Vad du är duttig! ;) Kram korven

    SvaraRadera