lördag 17 december 2011

förvånad?



Som LCHFare så är jag ganska noga med att läsa ingredienslistan på alla livsmedel när jag handlar då jag vet att de flesta innehåller socker under en faslig massa namn och en hel del andra tillsatser som jag gärna undviker.
Jag handlar alltid så rena produkter som möjligt.
Jag blir sällan förvånad över vad jag kan hitta i olika varor men det finns ju en del produkter jag aldrig vänt och läst på, där jag liksom utgår från att allt är som det ska.
Med, tji fick jag.
Häromdagen använde jag riven ost från Allerum i en gratäng och av en slump kollade jag på baksidan.
Döm om min förvåning... potatismjöl!??
What the f**k??
Jag som undviker potatis i alla dess former då det är en enorm triggare.
Och potatismjöl dessutom, essensen av potatis, dvs pulvriserad stärkelse, dvs socker...

Jahopp.
Så va det med det.
Man ska inte tro att man kommer undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar