söndag 8 april 2012

Påskafton


Kladdkakecheesecake som väntar på att ätas upp. Kakfatet loppisfyndade jag för en 10a i fredags.

Pappa har varit här i en hel vecka och hjälpt till med att bygga och i går kväll höll vi en gemensam och mysig påskmiddag mitt i renoveringskaoset.
Bygget går långsamt framåt. Det vart nog lite mer att göra än tänkt och när man måste ta hänsyn till en liten knodd som ska sova både morgon middag och kväll så blir det inte många timmars effektivt arbete.

Nu går jag bara och väntar på att gipset ska komma upp på väggar och i tak så att jag kan börja spackla och sen måla och tapetsera.
Nåja... det kommer dröja innan det är klart däruppe men bra kommer det bli!

Påskmiddagen koponerade jag i hop efter eget huvud och lammet beställdes från Tolånga17, gårdsbutiken en bit bort.
Vi enades alla tre om att lammet nog var det finaste vi någonsinn ätit.

Förrätt
Krispig jorärtskocka från trädgården med creme fraiche, Kalix löjrom och rödlök

Huvudrätt
Ört och vitlöksfylld lammfile´ serverades med långbakade tomater, baconsparris och gratinerad chévre och pinjenötter

Efterrätt
Kladdkakecheesecake

Någon som blir hungrig?







2 kommentarer:

  1. Låter och ser ut som världens lyxmiddag och jag blir så sugen. Måste bli lite bättre på att använda lamm när det ser så gott ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmmmm, riktigt gott var det.
      Prova snarast är mitt tips :O)
      Hoppas du fick en fin påsk

      Radera