lördag 30 juni 2012

Två ytterligheter















































Denna härliga soliga söndag i slutet av juni har jag tillägnat två ytterligheter. 

Jag har målat fönster som är det absolut tråkigaste, långsammaste evighets jobb man kan tänka sig när det gäller renovering och hemmafix. Det är såååååå tråkigt! Fy! Usch!

Och så har jag varit på loppis.

 

Jag hatar helt enkelt saker som tar lång tid. Jag vill bli klar. Helst med en gång... Men nä, det ska pillas, trixas och envisas.
Det blev ju inte lättare av att fönstret inte gick att hänga av. 
Någon pappskalle (tidigare ägare) hade satt in fönstret innan gavelpanelen spikades på vilket gjorde att hela skiten satt fast. Färgen rann och jag fick hänga ut ur fönster på 2.a våning för att kunna måla med höger hand i rätt vinkel. Dessutom hade jag solen rakt i ögonen hela tiden och när jag väl fick på mej en keps för att kunna se vad f*n jag gjorde drog jag skärmen i den nymålade fönsterbågen.

Sen svor jag att aldrig måla ett fönster igen, tvättade av den lilla penseln och åkte på loppis. Jag blev genast glad igen. 
Älskar att rota runt i gammal skit! Detta var dessutom en riktigt bra en.
Med mej hem fick jag en liten hylla till hallen, en fin O-skranglig skohylla och en herrbetjänt.
Herrbetjänten var väl ändå ett riktigt fynd.
10 kr för en så fin pjäs.
Nu ska den slipas och målas. Med äggoljetempera tror jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar