tisdag 19 juni 2012

Mamma


Idag firar vi dej, älskade mamma på din 61årsdag!
























Tidigt i morse åkte jag och Alfred till bageriet för att köpa en varm, nybakad fralla och en liten bakelse.
Sedan stormade vi sovrummet sjungandes "ja må hon leva" med morgonröst och förkylningstäppt näsa ( jag sjunger falskt även med alla förutsättningar på min sida så ni kan ju tänka er...).
Ostfralla, kaffe och den lilla godsaken av hallonmousse på browniebotten täckt med vit choklad landade i sängen tillsammans med 2 mjuka paket, en stimmig bebis och en uttråkad och sömnig katt.
En bra start på dagen tror jag bestämt :O)


















































Det fina vita nattlinnet köpte jag för ett tag sedan på Tätt intill i Ystad. Härlig tunn tricot med tungt fall.
Gudrun Sjödénkoftan hittade jag på Tradera för ett par månader sedan.
Tröjan är ett par år gammal och jag har själv en likadan. Mamma har lääänge sagt att hon ångrar så att hon inte köpte en själv eftersom hon tycker såå mycket om den.
Under kanske ett års tid har jag ungefär en gång i veckan kollat in Tradera för att se om ja hittar en. Jag höll nästan på att ge upp när den plötsligt dök upp, i rätt storlek, någon gång i mars... Är det inte fantastiskt?

1 kommentar:

  1. Hälsa och gratta från mig till mor din. Kram på er alla

    SvaraRadera