onsdag 26 oktober 2011

Påfyllning




Jag fick en rabattkupong på Bodystore via mailen vilket va perfekt då jag behövde fylla på förrådet av kokosfett.
Och när jag då ändå skulle beställa passade jag på att inhandla lite ingredienser för LCHFbakning.
Detta är något som jag länge velat pröva men då alla recept innehåller diverse svårhittade ingredienser har det aldrig blivit av.
Nu ska jag dock börja utforska detta område.
Det går ju faktiskt att göra nästan kolhydratfria formbröd tex. Och det ska dessutom bli riktigt gott.
Det är ju inte utan att jag saknar en skiva bröd då och då.
Tex räkmackan vi gjorde till middag på fredagar förut... nu kanske jag snart kan äta det igen!
Mmmmmmm...

Inköpet blev följande:

Cocosa ekologiskt kokosfett
Mandelmjöl
Kokosmjöl
Fiberhusk
Biofood ekologisk buljong utan jäst och socker (bästa buljongen ever)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar