onsdag 12 oktober 2011

Oj så spännande!

Hej och välkomna till min blogg!
Det känns lite pirrigt att börja blogga minst sagt. Är mitt liv verkligen så intressant att någon annan vill läsa om det?
Det återstår att se.

Det finns dock många anledningar till att jag börjar blogga och en av dem är att jag är väldigt intresserad av att fota. Jag ägnade mycket tid till att fotografera och framkalla bilder själv i fotolabb på den gamla goda tiden då vi använde film i våra kameror...är det någon som minns?
Jag hade en Minolta som jag som jag jämt släpade runt på och som jag var väldigt stolt över.

Sen gjorde då digitalkameran intåg och jag fick en liten kompaktkamera och intresset svalnade med åren.
Fotokänskan var helt borta och man dokumenterade plötsligt bara.
Dessutom framkallar man inget längre och man kan inte längre plocka fram ett fotoalbum och titta i gemensamt.
En väldigt dålig trend tycker jag. Vad gör vi i framtiden när datorn kraschat och då bränn-cdn är passé? Har vi bara allt i huvudet då? Kommer vi inte att kunna visa någonting för våra barn och barnbarn?

Nåväl, den 2 oktober fyllde jag iallafall 31 år och då fick jag en mycket efterlängtad present av mina fina föräldrar.
En CANON EOS 600D!


Vilken pärla! Nu ska jag börja fota på allvar igen. Jag ska också framkalla bilder och sätta i album.
Dom bästa bilderna kommer jag även att lägga upp här. ( kanske en del som inte är så bra med...)

Men nej. detta är ingen fotoblogg, jag kommer att skriva om allt mellan himmel och jord. Min vardag helt enkelt.
Jag är nybliven mamma till Alfred så det kommer väl att bli en del barnsnack, men jag är även sömmerska och designer, jag håller på att läsa till trädgårdsmästare och jag älskar mat, bak och inredning/renovering....

Så håll till godå, och än en gång VÄLKOMMEN


2 kommentarer:

  1. Hon är sprungen ur västkustens blåa, salta hav och granitens skärpa.
    Spirar nu likt sparrisens mjälla knopp ur den skånska myllan.
    Hon formar med tanke, ord och händer:
    textil, textur, natur.......
    Mam

    SvaraRadera