lördag 15 oktober 2011

Kampen mot graviditetskilona

härliga frukost


















Jag hade en fantastisk graviditet på många sätt, jag mådde rättså bra och var aktiv hela graviditeten ut.
Dock är jag väldigt insulin känslig och ett riktigt godismonster. Detta resulterade i att jag gick upp över 30 kg i vikt!
Eftersom jag går upp väldigt lätt i vikt och kan pendla fram och tillbaka flera kilo på en vacka så har jag under de senaste åren ätit enligt Atkinsdieten och sedan 2 år tillbaka hållt mig till för det som vi idag kallar för LCHF.
Detta med mycket stor framgång både för vikten och mitt blodsocker.
Jag mår helt klart bäst när jag skippar kolhydrater, och då nästan helt och hållet.

När Alfred låg i magen hände dock något. Jag kunde absolut inte äta ägg längre, och kött var inte heller det speciellt gott.
Så jag släppte allt och åt det jag mådde bra av att äta just då...men som sagt detta resulterade i en väldigt stor viktuppgång.

Jag bestämde mej för att inte bry mej om detta under själva graviditeten och i början av amningen men nu är min kära 3 månader och måndagen den 3 oktober bestämde jag mej för att nu får det vara bra om jag ska hitta til baka till något som liknar en kropp.
Vill ju inte se ut som en blobb!

Nu är det alltså strikt LCHF som gäller och med stor försiktighet när det gäller cremefraiche, grädde och ost.
Protein, och ovanjordgrönsaker för hela slanten!

Detta har nu 12 dagar senare resulterat i -5,5 kg.
Visst är det toppen?!
Jag har nu ca 15 kg kvar och det lär ta sin tid.

Fortsättning följer...

Det här äter jag till frukost varje dag:
1/3 dels paket bacon
2 eko ägg (våra egna)
1 msk grädde

mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar