lördag 22 oktober 2011

Jag vill vinna färg från Nordsjö


Jag följer bloggen Fyra årstider och jag nappade naturligtvis på chansen att vinna färgen
Light Space från Nordsjö.
Tävlingen och bloggen hittar du här:

Vad skulle då jag göra med denna färg?
Jo jag skulle naturligtvis ta tag i husets skamfläck!
Det här rummet är centralt placerat i huset och jag passerar det vart jag än ska och jag grämer mej varje gång och som ni ser på bilden så är det ju inte så konstigt.

Precis innan Alfred föddes rev Mattias den gamla trappan som fanns i detta rum då den var rent livsfarlig. Vår vän Andy hjälpte till att bygga en ny, och den är så mycket bättre än den gamla.
Fönstret gick sönder i höstas då en gardinstång for ner för trappan och den gamla masoniten som satt i taket åkte ner i samband med trappbygget.

Sen kom då vår efterlängtade son och allt blev stående. Inte så konstigt kanske!?
Tiden och orken räcker inte riktigt till.

Färgen från Nordsjö skulle dock sparka liv i detta projekt.
När ett nytt fönster är på plats skulle jag måla både väggar, tak, bjälkar och trappa i denna vita färg. Rummet är ganska mörkt trots det stora fönstret så det skulle verkligen behöva detta extra ljus.
Sen skulle jag pynta rummet genom att sätta in en härligt stor fåtölj och lägga ett grått fårskinn på golvet framför kaminen.
Till jul skulle även en ståtlig julgran få pryda detta rum.
Sen skulle jag njuta och le varje gång jag går mellan köket och vardagsrummet.
Mitt rum är verkligen värd den här färgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar