torsdag 6 september 2012

Tillbaka på Gunnebo
















































Tidigare i sommar besökte jag Gunnebo Slott och Trädgårdar och jag skrev om det här.

Jag kände redan då att jag snart ville tillbaka. 

Både för att det är en helt fantastisk plats att vara på men också för att vi inte hann pröva restaurangen den gången och så ville jag naturligtvis se hur köksträdgården utvecklats. 

 

Köksträdgården är verkligen enormt vacker och välskött. En stor inspirationskälla för alla som är intresserade av odling och trädgård i någon form.



























































































Vi intog en härlig ekologisk lunchbuffé utanför den fina kaffestugan. Väl värd sina 115kr. Här är det grönsakerna (från trädgården) som är i fokus och köttet eller fisken som är tillbehören.
Idag bjöds en god fänkåls och tomatgratäng, ugnsbakad lök med hasselnötshack och citronkräm. dagens tillbehör var rökt torsk. Salladsbord och hembakt bröd.
Välkomponerat och mästerligt gott.


Den 8-9 september förvandlas Gunnebo Slott och Trädgårdar till  med en prunkande ekologisk matmarknad med försäljning, provsmakningar och aktiviteter. Kända ekologiska varumärken tillsammans med lokala producenter.

Mitt hetaste tips för helgen alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar