fredag 14 september 2012

En liten kudde
















































Ska man sy ett kuddfodral kan man verkligen gå loss. Låta kreativiteten flöda och gräva så långt ner i högen med spetsar och flanell det bara går.

Allt hade jag hemma och kudden blev klar på 30 minuter. Alltså snabbare än det hade tagit att åka in till stan för att införskaffa densamma. Dessutom hade jag säkert inte hittat något lika fint och det är bra mycket roligare att göra det själv.
Jag mixade en spillbit av det glada draperi och gardintyget jag haft i A´s rum med ett ulltyg i dimmigt turkost.
Matchade med ett fint sammetsband och en annorlunda spets min farmor knypplat ihop. Fjärilsmärkena hittade jag kvarglömda i en låda.
Kuddvaret syddes med "överlappningsvikning" (samma princip som huvudkudden i din säng). Bara att trä in kudden.
Enkelt och du behöver varken passande dragkedja eller sy jobbiga knapphål.

Lätt som en plätt!




2 kommentarer:

  1. Hittade precis hit! Oh hjälp vilken fin blogg! Bra jobbat. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. varmt välkommen! Hoppas du kommer tillbaka...
      Kram

      Radera