onsdag 14 mars 2012

Det är vår!

glada krokusar

hemlig krokus

förväntansfull kaprifol


Eller ja, rent officiellt har det väl varit det ett tag men i dag kändes det liksom i hela kroppen. Dessutom har jag fått det bevisat-på riktigt.
Under förmiddagens långpromenad med A värmde solen så starkt att jag var tvungen att vandra vidare i bara koftan... är det vår eller e det VÅR?
När jag sedan kom hem och rundade hönshuset för att checka in utdelningen av ägg stod krokusarna på rad och gapade stort mot solen... Vår eller?

Här hemma är det många järn i elden.
Jag går med A i sele på ryggen och beskär äppleträd och buskar, krattar lite slött och spanar in vitlöken som kommit upp i landet.
M bygger utegård till hönsen och Elvis och Elsa ligger inne och sover på soffan.
I morgon kommer mamma och det ska jag fira med att köpa färsk Göteborsk makrill i fiskbilen på torget till middag.

Mmmmm

Livet e la gött ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar