söndag 11 mars 2012

Bloggar runt

Ägnar Alfreds förmiddagslur åt att sväva omkring i bloggosfären.
Jag har en liten företagside som lever rövare i mitt huvud och jag kan bara tala om att det har med barnkläder att göra.
Jag har under flera år jobbat som sömmerska och designer och efter åren med den egna butiken fick jag plötsligt nog och har i ren självbevarelsedrift placerat symaskinen utom synhåll under ganska lång tid.
Nu känner jag mig sugen igen och det är framför allt barnkläder jag vill göra.
Det kräver bara små tygstycken och det går relativt snabbt.
Dessutom kan man låta kreativiteten spåra ur en smula och resultatet får gärna bli lite lagom galet... vilket är en av mina styrkor när det kommer till design.

För att få lite inspiration så bloggar jag alltså omkring av glatta livet och jag funderar på att beställa den här boken för att få en ingång och lite bra grundmönster...

Nä nu måste blogga vidare, det finns så oändligt mycket inspiration-inom alla områden- där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar