onsdag 23 januari 2013

Världsfrånvänd?

Vi har ingen tv hemma och jag har ingen Ipad. Jag har ingen smartphone, tycker inte om att prata i telefon och jag gillar inte facebook.
Det finns nog dom som kallar mej bakåtsträvare eller helt enkelt världfrånvänd. Och visst är det så. Trivs också ganska bra med det.
Det är inte det att jag inte gilla ny teknik, det är bara så att jag blir så vansinnigt trött på att man bara ska ha och ska ha. Hela tiden är det något nytt man SKA ha och det gamla, som inte alls är gammalt ska slängas. Jag blir anti och vill absolut inte göra som alla andra.
Rent allmänt kommer jag rätt långt med en vanlig hederlig laptop (när den inte strular) och en vanlig telefon som går att smsa och förstås ringa med. Fast nu måste jag erkänna att den jag har knappt går att skriva några meddelanden med eftersom det är glapp i hälften av alla knappar. Ganska störigt och väldigt osmidigt.

Nu när jag ska starta företag har jag ju förstått hur viktigt det är med alla sociala medier, främst för marknadsföringen skull. Man ska uppdatera på facebook i tid och otid. Det ska Instagrammas och Pinterestas hitådit. Måste erkänna att jag älskar Pinterest förstås. Vilken briljant ide´ att samla alla fina bilder och inspiration man hittar därute på ett ställe, samtidigt som man kan dela dessa finheter med alla andra!
Från och med nu faller jag också till föga och köper en Iphone och MedvetenMini får snart en egen sida på Facebook! Så får det bli!

Vi ses alltså snart både här och där...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar